E-bog: Succes med kampagner om energirenovering

Energiforbedringer er ikke altid det, der står øverst på borgerens agenda i dagligdagen. Mange har måske et ønske om at foretage forbedringer på deres boliger, men af mange årsager bliver de ikke iværksat.

Og I har måske også forsøgt at motivere via en række kampagner, men har har ikke rigtig set resultaterne. Det er også en svær størrelse, det der med energiforbedringer. Og selvom man tilbyder gratis energirådgivning, kan tilslutningen ofte stadig være meget lav.

Det er noget, vi kender til, via de projekter vi har været involveret i gennem årene. Men det er heldigvis også noget af det, som vi har løsningen på.

De tre faser i en succesfuld energikampagne

Der er generelt tre faser, der hver især kræver sin opmærksomhed, for at nå i mål med sine energirenoveringskampanger:

  • Motivation af borgeren
  • Den rette rådgivning
  • Opfølgning og realisering (fra papir til virkelighed)

E-bogen er baseret på afprøvede metoder fra de mange projekter, vi har kørt i en række kommuner landet over. Det er derfor resultatet af den erfaring, vi og kommunerne har gjort os gennem tiden, ligesom vi også trækker på andre kilder fra udlandet i vores evige søgen på at forfine metoderne.

Det får du med e-bogen

I denne e-bog tager vi fat på emner såsom:

  • Metoder til at motivere borgerne og hvordan I kan tænke i markedsføringskampagner.
  • Non-energy benefits og deres anvendelse i en energikampagne.
  • Hvad er den gode energirådgivning? Vi kommer med eksempler på, hvordan I griber det an.
  • Realisering af projekter: fra papir til virkelighed

Udfyld blot dine informationer i formularen til højre, og så er du klar til at downloade e-bogen.

God læselyst!